IT-Support -> Trådløst netværk

Trådløst netværk

Som elev har du mulighed for at have din egen bærbare PC med i skole og komme på vores netværk.

For at komme på det trådløse netværk skal du mindst gå i 7. klasse. Du kan bruge det trådløse netværk på skoledage mellem kl. 7.00 og 16.00.

Du kan ikke forvente, at det trådløse netværk altid er tilgængeligt. Skolen lukker f.eks. elev-adgangen ned ved eksamen og terminsprøve.

Retningslinier for brug af det trådløse netværk

Hvis du ønsker at benytte skolens trådløse netværk skal du overholde følgende:

·         Du må kun benytte det trådløse netværk til skolerelateret arbejde

·         Du må ikke have piratkopier af programmer eller andres værker på din computer

·         Du må ikke benytte fil-delings programmer på skolens netværk

·         Du må ikke logge andre på med dit brugernavn og password

Husk: Dit brugernavn og password er strengt personligt og må ikke deles med andre.

Skolen har blokeret udvalgte hjemmesider som f.eks. Arto. Du må ikke forsøge at undgå denne spærring.

Du accepterer at skolen ved mistanke om overtrædelse af retningslinierne, noterer og informerer dine forældre om, hvilke hjemmesider du har besøgt.

Når du er på Internettet, giv aldrig din adresse, din e-mail adresse eller dit telefonnummer til personer du ikke kender rigtigt godt.

Hvordan kommer jeg på?

For at kunne logge på, skal du møde personligt op hos Per Tuffveson for at få din konto åbnet til at benytte det trådløse netværk. Han har også en vejledning til dig.

Hvad kræver det af min PC?

Du skal have et trådløst netkort i din Computer. Skolen understøtter netkort af typen 802.11a/b/g..

Af sikkerhedsmæssige årsager kan du ikke direkte benytte skolens printere eller programmer fra din egen PC. Derfor er det smart at have en USB pen med, hvis du skal printe ud.

Skolen benytter Office 2007 pakken i undervisningen. Har du Office 2003 kan du gratis hente en opdatering hos Microsoft, så du kan læse Office 2007 dokumenter.

Kan jeg printe ud på skolens printere?

Nej, ikke direkte. Men det lade sig gøre at benytte vores VPN løsning. Den giver adgang til dokumenter og printere på skolen hjemmefra (og fra det trådløse netværk). Af sikkerheds hensyn kræves det, at du har en aktiv skolekom adresse. Løsningen er kun eget til elever i de større klasser. Det vurderes i hvert tilfælde om behovet er til stede. Kontakt Per Tuffveson.

Har du en USB memorystik kan du printe ud via skolens PC'er.