IT Support

Generelt om IT på Forældreskolen

Det primære mål er at gøre IT til et integreret redskab for eleverne på linje med f.eks. lommeregner, ordbøger etc.

Eleverne skal i deres skoletid på Forældreskolen arbejde progressivt med IT. Det betyder, at der år for år bliver bygget ovenpå de færdigheder, som eleverne allerede har lært.

Elevernes tilgang til emnet skal ske trinvist og i takt med integreringen i undervisningen. Hvor det tidligere var IT-underviserne, der havde ansvaret for at undervise eleverne i IT-færdigheder er ansvaret nu lagt ud til den enkelte faglærer.

Der findes stadig IT-undervisere på forældreskolen. De har dog ikke længere ansvaret for IT undervisningen, men er konsulenter/supportere der støtter op om den enkelte faglærers undervisning.

Skolen har ansat en IT medarbejder til driften og investeret i IT, så der er nem adgang til computere. Målet er at lærere, elever og IT-underviserne kan koncentrere sin tid på undervisning og ikke tekniske IT problemer.

Hvert år starter eleverne i 7Z og 8Q med vidt forskellige forudsætninger for at arbejde med IT. Derfor holdes et introkursus for 7Z og 8Q umiddelbart efter skoleårets start. Ansvaret for at gennemføre introduktionskurset påhviler IT-underviserne.

Skolen har lavet en samlet IT-plan med delmål for 1.-9. klasse. For 7. klasse gælder f.eks. at eleverne skal kunne arbejde med præsentationsprogrammer i forbindelse med fremlæggelser. Eleverne stifter bekendtskab med filmproduktion samt anvender regneark til arbejdet med funktioner samt til statistik.

Se eksempler på Excel opgaver her!

Informationer omkring forældre-intra.

Hvordan logger jeg på, glemt password osv.

Klik her: Forældre-intra

Informationer omkring dokument formater på forældreskolen

Her findes information om håndtering af de nyeste MS-office-formater.

Dokument formater

Retningsliner og information om elevers brug af skolens trådløse netværk

Trådløst netværk

Informationer om Personale-intra.

Hvordan logger jeg på/ glemt password osv.

Personale-intra

Regler for PC ved termins- og afgangsprøver på Forældreskolen.

Regler og vejledninger

www.tjektasken.nu

Som elev på Forældreskolen kan du downloade og bruge udvalgte it-programmer fra Mikro Værkstedet hjemme.

Du skal bruge dit uni-login og password.

Trakfikinformation Online support